foto-bizzpoint-professioneel-online-netwerken_1_u_v2

Onze troeven

Contentmarketing in de praktijk!

bizzPoint biedt u de mogelijkheid om uw belangrijkste meerwaarde, namelijk uw expertise en kennis, meer kenbaar te maken en nieuwe klanten aan te trekken. Zo bent u niet alleen een expert maar via bizzPoint ook een marketeer van uw bedrijf.

10 redenen om uw kennis te delen*

*Bloggen op ons kennisplatform.

1. Kennis verkoopt.

In de dienstensector raken potentiële klanten overtuigd door uw expertise in uw vakgebied, niet door mooie prentjes of een leuk logo.

2. Een blog verlaagt de drempel.

Door met enthousiasme uw vakkennis te delen, leren potentiële klanten ook de mens achter de expertise kennen. En mensen kopen van mensen. Dankzij uw blog zetten potentiële klanten sneller de stap om persoonlijk contact op te nemen.

3. Google houdt van goede content.

Hoe meer u vertelt over uw business, hoe hoger de zoekmachine u rankt in haar zoekresultaten. En dus hoe meer webbezoekers en hoe meer kansen op conversie.

4. Uw website blijft dynamisch.

Niets zo slecht voor de verkoopcijfers als een website die jarenlang hetzelfde blijft. Als u regelmatig blogt, hoeft u zich geen zorgen meer te maken over een statische site.

5. Storytelling werkt.

Bloggen en storytelling zijn twee handen op één buik. U vertelt verhalen in plaats van droge feiten en nietszeggende troeven te poneren. In een blog kunt u het boeiende verhaal achter, rond en over uw business kwijt. Zo maakt u het verschil met uw concurrenten.

 6. Uw dienst wordt tastbaarder.

Wie een product wil kopen, kan dat zien, voelen, aanraken, … Een dienst is abstracter. Een blog is het ideale medium om uw dienst concreter voor te stellen.

7. Een blog genereert links.

Lezers die uw blog interessant vinden, delen die met hun netwerk. Via sociale media, een forum of hun eigen website. Dé manier om extra verkeer naar uw website te krijgen.

8. U leert van uw lezers.

Een blog waarin u uw kennis of visie deelt, levert gegarandeerd reacties op. En uit die reacties kunt u leren en groeien als expert.

9. U krijgt meer business.

Een zakelijke blog is nooit puur informatief. Door uw kennis te delen, breit u er altijd een lichtjes commerciële insteek aan: ‘Dit is wie ik ben, dit is wat ik weet. Bij mij bent u in goede handen.’

10. U beschikt over content voor uw andere communicatiekanalen.

U deelt uw blogpost op LinkedIn, vraagt om reacties op uw blog op Facebook of verwerkt uw content in een nieuwsbrief. Zo liggen uw communicatie-eieren niet in één mand, maar bent u overal aanwezig waar uw potentiële klanten zijn.

Vrijblijvend kennis delen proberen? Stuur uw artikel en wij plaatsen dit gratis* op het kennisplatform.
*enkel bij goedkeuring door onze redactie.

5 redenen om te bloggen via bizzPoint

1. U deelt uw kennis rechtstreeks met uw doelgroep.

BizzPoint is een kennisplatform voor ondernemers en managers. Decision makers lezen dus wat u schrijft. Mensen die niet zullen aarzelen om met u contact op te nemen als ze overtuigd zijn van uw expertise.

2. U bereikt meer lezers dan op uw eigen website.

Bloggen op uw website? Prima! Maar u zult snel merken dat uw bereik beperkt is en dat het moeilijk is om nieuwe lezers aan te trekken. Via bizzPoint gaat uw potentiële lezersaantal meteen gigantisch de hoogte in.

3. Contentmarketing werkt, als u het juist aanpakt.

Kennis delen is dé manier om in de dienstensector naamsbekendheid te verwerven en meer business te realiseren. Als u het juist aanpakt tenminste. Het bizzPoint-platform is gebouwd om conversie te verhogen, vanuit een grote kennis over digitale contentmarketing. We begeleiden u dan ook vakkundig bij elke stap.

4. BizzPoint is véél meer dan bloggen.

Een contentmarketingstrategie gaat verder dan bloggen. Bij bizzPoint kunt u terecht voor het hele digitale verhaal: van sociale media tot e-mailings. Zelfs het promoten van uw fysieke netwerken via meetingPoints en bizzMail hoort erbij.

5. BizzPoint meet … dus u weet.

Van elke actie meten wij voor u de reacties. U weet perfect hoe vaak uw artikels worden gelezen en of ze tot conversie hebben geleid. Zo kunt u uw content bijsturen en verbeteren. Uw contentmarketingstrategie leidt zo gegarandeerd tot return on investment.

Onze werkwijze geeft u een inkijk op hoe u al deze troeven ook effectief kan uitspelen, waarbij uw doelgroep makkelijk in contact kan treden met u.