Vandaag is het niet eenvoudig om prospects te overtuigen om klant te worden. Als u dan een offerte mag opmaken, zorg dan dat deze correct is opgesteld.

Behoefteanalyse

De basis voor een goede offerte start bij vragen te stellen aan uw prospect. Doe een behoefteanalyse door de juiste vragen te stellen. De wie, wat, waarom en hoe vragen kunnen al veel antwoorden bevatten. Denk mee met uw prospect en schrijf de antwoorden goed uit, dit kan u helpen als nu niet onmiddellijk tijd heeft om de offerte op te stellen.

De basis voor elke offerte

Neem rustig de tijd om een offerte op te stellen. Zo vergeet u niets!
Welke elementen mogen niet ontbreken op de offerte?

  • eigen bedrijfsgegevens
  • volledige klantgegevens, btw-nummer
  • datum
  • offertenummer
  • uw algemene voorwaarden
  • een detail van de diensten of goederen
  • duurtijd diensten- berekening maatstaf van heffing
  • btwpercentage en -bedrag
  • uw totaalprijs
  • geldigheidsduur van de offerte.

Extra informatie over uw product of dienst

Het kan geen kwaad om uw producten nog eens extra in de verf te zetten of toelichting te geven waarom u de beste oplossing heeft voor de prospect. Stuur deze extra informatie toe en aanvaard feedback.

Gebruik correct Nederlands

Zorg voor een aangename tekst. Maak gebruik van eerder kortere zinnen, wees niet te stijf in uw taalgebruik. Gebruik de spellingcorrector in “Word” om spel- en grammaticafouten uit te sluiten. Lees daarom uw offerte nauwkeurig na.

Professioneel imago

Gebruik uw eigen logo en huisstijl. We leven in een digitaal tijdperk, wees dus mee met uw tijd. Uw papierenofferte opsturen en wachten om ze ondertekend terug laten sturen door de prospect vergt veel tijd en moeite. Maak het daarom gemakkelijker via online tools die heus niet meer duur zijn. Op die manier becommentarieert, opent en aanvaardt de klant uw offerte met een klik of een digitale pen.