De tijd van de klassieke mediacampagnes die de aandacht van de consument proberen aan te trekken, ligt stilaan achter ons. Door de aanhoudende evolutie van de digitale wereld is ook het aankoopgedrag en consumentengedrag van uw prospects en klanten veranderd. Waar internet vroeger gebruikt werd voor de zoektocht naar basisinformatie en de laagste prijs, is de moderne consument voortdurend op zoek naar expertise en meerwaarde voordat hij wordt overtuigd om te kopen. De prijs is niet langer de belangrijkste beslissingsfactor, maar wel de toegevoegde waarde en de consumentenervaring die het bedrijf hem of haar levert.

Nieuwe communicatievorm

Inbound marketing kan hierbij de perfecte oplossing bieden. Inbound marketing is een techniek die volledig inspeelt op en vertrekt vanuit de noden van de consument. Inbound marketing verpakt jou diensten, producten, boodschap, verhaal in een leuk jasje en verspreidt deze naar de juiste doelgroep. Met nieuwe communicatievormen zoals kennisartikels, video’s, infographics, whitepapers, case studies, e.d. kan u als bedrijf aantonen dat u de expert bent in jouw vakgebied.

Geven loont!

Het geven van informatie, het geven van kennis als kennisadviseur en dit vervolgens verspreiden via e-mail marketing, sociale media & kennisplatformen zorgt voor een Thought leadership status van uw bedrijf binnen uw vakdomein. Dit is een content marketingstrategie die uitgaat van de inhoudelijke kennis binnen de organisatie op een specifiek vakgebied (expertise).

‘Click to close’

Maar om tot in de Top of Mind te komen, clicks, zichtbaarheid, goede branding te creëren bij de juiste doelgroep is het belangrijk om een continue informatiestroom te voorzien. De job is pas ‘klaar’ wanneer iemand klikt op het artikel, uw site bezoekt, transformeert in een lead en de zaak afsluit zoals u dat wil. Het produceren van het benodigde content is dus slechts de eerste stap. Wat u ermee doet, is zeker zo belangrijk. De doelen zijn bekend:

  • meer verkeer naar uw website bewerkstelligen
  • bezoekers transformeren tot leads
  • deze leads transformeren tot klanten
  • deze klanten transformeren tot promotors van uw diensten

‘Click to close’ is de nieuwe manier van denken, en deze manier wordt volledig ondersteund door de succesvolle combinatie van inbound en content marketing. Als u een stijging op merkt van kwalitatieve leads na het starten met deze marketingstrategie, dan weet u dat u op de juiste weg zit.

Bent u benieuwd of uw huidige inspanningen volstaan, of hoe deze verbeterd kunnen worden?
Vraag dan vrijblijvend bizzPoint’s barometer aan en u weet meteen wat u kan optimaliseren en bijsturen!