De meeste ondernemers investeren veel geld in winkels, regio managers en gespecialiseerde verkopers. De vraag is: is het wel zo slim om al het budget daaraan te spenderen? Want misschien is niet iedereen op zoek naar hetzelfde. Mensen die zoekende zijn, moeten nog overtuigd geraken. En wie kan dit nu het beste?

Organisatiecultuur

Hoe transparant is jouw bedrijf?

Kijk eens hoe het nu zelf zit binnen jouw eigen organisatie. Wie zorgt er voor prospects? Wie zorgt er voor klantenbinding? Wie binnen jouw organisatie is bereikbaar? Wie is zichtbaar voor de klant?

Maar check zeker hoe zit met de klantbeleving. En beantwoord samen met uw collega’s deze vraag: naar wie is uw klant eigenlijk naar op zoek?

Wie trekt nieuwe klanten aan?

Vandaag zijn het eerder ‘de makers‘, ‘de experten‘ en ‘de adviseurs‘ die mee de aantrekkingskracht van uw merknaam vergroten. Denk hierbij aan Steve Jobs van Apple of Elon Musk van Tesla. Mensen die niet enkel gepassioneerd bezig zijn met hun job, maar ook aandacht schenken aan de klant door zelf op de voorgrond te treden en hun verhaal te vertellen. Ze zijn niet commercieel (of toch?), maar wel ‘echt’ of eerder ‘authentiek’ en dus (bij de meesten) ook geliefd.

“Ik koop altijd daar, want ik ken hem goed. Hij maakt de dingen ook zelf, kent daarom alles en helpt mij dadelijk verder.”

Lees meer: “Vertel jij je expertise al online?

Als je wenst te starten met contentmarketing, zorg er dan eerst voor dat jouw expertise niet meer verscholen zit. Zorg ervoor dat jouw experten voldoende zichtbaar zijn en laat hen geregeld op de voorgrond treden.

Maak van uw medewerkers ook marketeers!

Structureel kan je ‘human to human marketing’ vandaag, ook binnen grotere organisaties, snel toepassen. Dankzij de digitale wereld waarin wij consumeren kan je eenvoudig gebruik maken van online kanalen. Kies hier wel voor het juiste platform volgens de interesse van uw doelgroep.

Lees meer: “Hoe brengt u mond-tot-mondreclame ‘online’ in de praktijk?

En ja, contentmarketing zal voor veel organisaties in eerste instantie een leerproces zijn. Maar daar kom je pas doorheen als je hier ook effectief mee start.
Dus start vandaag nog met het delen van uw kennis en ontvang wekelijks tips & tricks om het maximale rendement te halen uit jouw blogs of vlogs.