Hoe oude content nieuw leven inblazen?

179

Bijna iedere blogger kan ervan meespreken. Verse content is van levensbelang voor elke blog en het wordt steeds lastiger om met iets nieuws te komen. Maar te vaak worden de verschillende mogelijkheden van oude content uit het oog verloren.

In dit artikel lees je 5 manieren om je content efficiënt te hergebruiken.

Zelfde content, ander medium

Als blogger ben je voornamelijk met tekst bezig. Maar denk ook is aan andere manieren om je blogartikel aan de man te brengen door bijvoorbeeld gebruik te maken van een infografic, slideshow, video of E-book. En deel deze dan via sociale media zoals facebook, twitter, LinkedIn, Slideshare, etc…

Nieuwsbrief

Laat je doelgroep kennismaken met jouw kennis omtrent een welbepaald vakgebied d.m.v een nieuwsbrief. In de nieuwsbrief kan je een korte samenvatting geven over alles waar jou bedrijf zich mee bezig houdt. Voorzie ook een call to action zodat de lezer kan getriggert worden op dagelijks, wekelijks of maandelijks nieuws over jullie activiteiten.

E-books of white paper

Een E-book of white paper is voor bloggers de ideale manier om al je geschreven content te verzamelen. Een ebook kan je betalend aanbieden, maar kan je ook gewoon gratis aanbieden, bijvoorbeeld in ruil voor een like op sociale media. Bovendien kan je zoveel oude content in je ebook recycleren als je wil.

Videos en podcasts

Net zoals je oude content kan reproduceren in ebooks, kan je diezelfde content ook reproduceren in videos op Youtube en podcasts. Vaak zijn dit soort videos tutorials, die gebaseerd zijn op een blogpost. Maar toch spreekt dit soort content aan bij een bepaald soort publiek, waardoor je het bereik van je content flink kan uitbreiden.

Borduur voort op je eigen content.

Geef jij jouw lezers tips, of vertel je feitjes over jouw vakgebied in jouw blogs? Al dit soort tips en weetjes kun je in een aantal tweets delen via Twitter! Zo heb je ook op dit medium genoeg leuke content om te delen.

Kortom, wees niet getreurd als je even geen inspiratie hebt voor een nieuwe, originele post te verspreiden! Oude content kan altijd weer van pas komen en verspreid worden. Mocht je er zelf niet uit komen, bel ons dan gerust: we helpen graag verder!