Hoe trek je nieuwe klanten aan met contentmarketing?

423
Contentmarketing is een vrij nieuw maar wel heel belangrijk facet in de hedendaagse marketing. Veel ondernemers hebben al gehoord van contentmarketing, maar zijn er nog niet effectief mee bezig, omdat ze vaak niet weten hoe zij hiermee moeten starten.
Marketing kent nu eenmaal veel specialisaties, met vele onderverdelingen tot gevolg. Ik leg je alvast uit waar de focus vooral op ligt binnen contentmarketing: het aantrekken van nieuwe klanten via jouw expertise.

Touchpoints

Binnen contentmarketing zien we ‘marketing’ eerder als het creëren van raakpunten:
1. Je weet met welk probleem jouw doelgroep zit.
2. Je vertelt hen hoe zij dit best oplossen.
3. Je overtuigt hen ervan dat jij persoonlijk zal helpen.

Het kennen van jouw markt, hetgeen wij liever omschrijven als ‘empathie’, zorgt ervoor dat je een opening creëert waardoor jouw doelgroep ook makkelijk naar jou toe kan stappen.
Des te meer expertise je hebt, des te meer raakpunten je hebt om mensen aan te trekken.

Human

Een commerciële advertentie heeft ook ‘content’, dus waarin verschilt contentmarketing?
Wel, bij contentmarketing moet je laten voelen dat die ‘empathie’ ook echt is. Want met de juiste menselijke touch raak je ook de twijfelaars, zij die nog niet volledig overtuigd zijn en nog zoekende zijn naar het juiste advies. Het liefst rechtstreeks via één van uw medewerkers of uw experten.
Met een korte boodschap, zoals in een advertentie of banner, lukt dit gewoonweg niet.

Samengevat: contentmarketing is het creëren van ‘human touchpoints’, het aantrekken van nieuwe klanten door storytelling met een authentieke, menselijke benadering.

Wenst u binnen uw bedrijf te starten met contentmarketing of uw boodschap te verspreiden op een extern kanaal?
Download hier gratis onze bizzTraject en stel eenvoudig en snel uw eigen content marketingplan samen!