Een bedrijf kan zijn marketingdoelstellingen niet meer waarmaken met alleen maar reclamecampagnes. Consumenten staan nu kritischer tegenover reclame dan vroeger en zijn daardoor moeilijker te bereiken.

Er is de laatste tijd al veel geschreven over contentmarketing* en staat wellicht dit jaar op de agenda van elke marketeer. Consumenten maken hun keuze niet meer in het winkelrek, maar wel online. Merken moeten voortdurend in contact staan met hun doelgroepen en minstens op wekelijkse basis digitale inhoud produceren.

Contentmarketing vormt voortaan de basis in je communicatiestrategie

Om als bedrijf goed te scoren in Google volstaat het niet meer om enkel de juiste sleutelwoorden te gebruiken, maar moet je ook relevante content bieden. Meer aanwezig zijn met goedgemaakte inhoud die een antwoord biedt op vragen van de consument. Een merk moet voortdurend ook in gesprek durven gaan met zijn klanten en dit via artikels en video’s.

Je moet afstappen van het idee om alles naar zo veel mogelijk mensen te sturen. Het gaat om interesses en dus relevantie. Op de sociale media kan je beter ook pertinente dingen doen om mensen te bereiken. Content geven die waardevol is voor de consument waardoor we af en toe iets terug kunnen vragen van hem.

In de meeste Europese landen vertegenwoordigde contentmarketing in 2016 al 20 procent van het communicatiebudget. Best dat je contentmarketing centraal zet in je strategie voor 2017. Je kan een blogpagina op je website voorzien, maar er zijn ook bedrijven die heel hun website omvormen en antwoorden bieden op vragen waarmee consumenten zitten. Of waarom niet jouw content plaatsen op een ander professionele blogsite om meer mensen met dezelfde interesses te bereiken?

Zowel multinationals als kmo’s zonder budget om mediaruimte te kopen kunnen met contentmarketing aan de slag. Een multinational kan er een menselijker gezicht door krijgen. Een klein bedrijf kan in zijn niche snel een expert worden.

Tijd voor actie

Als marketing of communicatie manager stel je jezelf de vraag hoe begin ik hier nu concreet aan?

BizzPoint ontwikkelde hiervoor een ideale platform. Met als opzet om voortaan de kennis van experten binnen jouw organisatie te gaan delen. Hetgeen ervoor zorgt dat, wat zij voortaan communiceren, ook relevant is en zo potentiële klanten aantrekt.

Word expert op ons kennisplatform en pas voor uw bedrijf dadelijk de nieuwste communicatiestrategie toe. Contacteer ons nu vrijblijvend voor een afspraak.

*Bron: Trends, bizz marketing, ‘De juiste boodschap op het juiste moment’.