Een naamkaartje is de onmisbare schakel tussen een eerste ontmoeting en een uitgebreider contact. Het moet dus ook een belangrijke plaats innemen in jouw communicatiestrategie. Maar heb je al nagedacht wat er op moet staan?

Weet jij nu al wat er op je naamkaartje moet en hoe het eruit moet zien? Dan heb je niet alleen je communicatiestrategie uitgestippeld, je zet ze ook nog eens in de praktijk om. Proficiat! Wie geen idee heeft welke kleur, titel of call-to-action voor zijn of haar naamkaartje te gebruiken, geven we graag enkele tips.

Heilige huisstijl

Eenduidig en herkenbaar communiceren is essentieel. Vandaar de noodzaak voor een uniforme en unieke huisstijl. Voor je website, je social media, je briefpapier, je banners, je beursstand. En ja, dus ook voor je naamkaartje.

Titelstress

Wie ga jij het eerste bellen? De manager, de CEO of de président-directeur général van wie je een paar dagen geleden een naamkaartje hebt gekregen? Denk goed na over de bereikbaarheid van titels. Zorg er ook voor dat je potentiële klant onmiddellijk weet waarvoor hij bij je terecht kan.

Bedankt en tot ziens

Voorkom dat je naamkaartje onderaan een enorme stapel belandt. Geef duidelijk aan welke actie je van de ontvanger verwacht. Voeg bijvoorbeeld een korte aansporing zoals ‘Bezoek onze website’ of ‘Bel me voor een gratis offerte’ toe. Of wil je ze tot in je showroom lokken, bijvoorbeeld door een routekaart toe te voegen?

Uiteraard zijn er nog veel meer zaken waarover je goed moet nadenken voor je ze al dan niet op je naamkaartje zet. Lees het volledige artikel en ons advies op onze website.