Thuiswerken is hot. Zoveel is duidelijk. Mits goed ingevuld heeft het dan ook voordelen voor zowel de werknemer als voor de werkgever. Eén van de troeven voor een bedrijf is de aanzienlijke besparing die het kan realiseren op zijn kantoorinrichting. Het ter beschikking stellen van een professionele thuiswerkplek kost hem immers veel minder dan het installeren van een werkplek op kantoor (€ 11.263,-/werknemer/jaar). Bovendien is deze vaak maar 40 tot 60% bezet.

Thuiswerk is een vorm van vrijheid en flexibiliteit die niet meer zal verdwijnen. Mits goed geïmplementeerd is het immers een zegen voor zowel werkgever als werknemer. Bovendien wordt het gegarandeerd een steeds belangrijker argument om die laatste te kunnen aantrekken en/of behouden in de War For Talent. De vrijheid om zelf je tijd te kunnen indelen wordt voor de komende generaties namelijk sowieso een van de belangrijkste aspecten van een job.

Het leren omgaan met deze nieuwe werkcultuur en de positieve resultaten ervan, zullen het wederzijds vertrouwen van werknemers van alle rangen met de tijd automatisch doen groeien. Net zoals de noodzakelijke zelfdiscipline van iedere thuiswerker. Aan de bedrijven om daar met opleiding en training aan te werken.

De twee overblijvende cruciale onderwerpen zijn teamwork en infrastructuur. Bedrijven zullen zich zodanig moeten organiseren dat (spontaan) contact met collega’s en het levensnoodzakelijke teamwork te allen tijde mogelijk blijven. En dat werknemers thuis aan een even ergonomisch verantwoorde, professionele werkplek kunnen werken als op kantoor. In de wetenschap dat dat voordeliger is dan de installatie van een werkplek op kantoor, mag dat alvast geen probleem zijn.

Als specialist in het ontwerpen van kantoorconcepten en inspirerende werkomgevingen, creëerde Pami daarom de award winnende WorkSpace One. Het is de eerste echte thuiswerkplek die naam waardig: ergonomisch verantwoord en perfect integreerbaar in ieder interieur. Ontdek hier alle voordelen!

Hebt u interesse? Of wenst u gewoon eens van gedachten te wisselen rond dit thema of de inrichting van uw nieuwe kantoor? Contacteer me dan voor een vrijblijvende afspraak of kom even langs. De koffie en pralines staan klaar!