Kennis delen via het platform

Handleiding

Schermafbeelding bericht plaatsen

Tips & Tricks

Investeert u tijd en energie in kennis delen via artikels? Dan wilt u natuurlijk ook dat die artikels gelezen worden én dat ze tot contacten met potentiële klanten leiden. We geven u graag een aantal doeltreffende tips en tricks om content te delen waarmee u scoort bij uw doelpubliek.

1. Kies bewust welke kennis u deelt

Welke kennis deelt u met de wereld en welke niet? Sta daar even bewust bij stil voor u begint te schrijven. De grens tussen te weinig en te veel vertellen, is dun. U wilt genoeg kennis delen om uw expertise duidelijk te maken en iets waardevols te vertellen aan uw lezers. Maar u wilt niet zo veel kennis gratis weggeven dat uw diensten overbodig worden.

Een voorbeeld: als fleetmanager laat u via een filmpje zien welk type wagens en welke opties goed in de markt liggen en bepalend zijn voor de restwaarde van de wagen aan het einde van een leasingcontract. Maar u deelt niet de specifieke kennis die zaakvoerders nodig hebben om te berekenen welke leasing het beste bij hun situatie past.

2. Zorg voor regelmaat

Regelmaat werkt als u een trouw lezerspubliek wilt opbouwen. Met een sporadisch artikel bereikt u minder dan met een maandelijkse of wekelijkse kennisupdate. Plan vaste tijdstippen in en volg die nauwgezet. Zo haalt u op lange termijn het beste resultaat.

3. Geef uw artikel een prikkelende titel

Met de titel van uw artikel trekt u de aandacht. Lezers op bizzPoint hebben een enorme keuze aan boeiende artikels. Zorg dat u eruit springt. Bijvoorbeeld door een titel die een probleemstelling oproept waarvoor u – met uw ervaring en expertise – een concrete oplossing biedt. Vermijd wel negatieve boodschappen in een titel die reflecteren op het probleem en niet op de oplossing. Positivisme scoort bijna altijd beter.

Een voorbeeld: “Op LinkedIn wordt u moeilijk gevonden” (een probleemstelling) zal minder lezers trekken dan “10 tips om beter gevonden te worden op LinkedIn” (= uw advies/oplossing).

4. Selecteer uw thema vanuit de interesses van uw doelgroep

Wat wil uw doelgroep weten? Waar liggen uw lezers van wakker? Wie op bizzPoint op zoek gaat naar informatie, vertrekt altijd vanuit een specifieke interesse of behoefte. Het loont dus om vooraf goed na te denken over het thema van uw artikel. Tal van thema’s ziet u al staan op ons kennisplatform. Slechts enkele thema’s ziet u ook staan als u een bericht aan het maken bent. Graag een ander thema? Neem dan even contact op met onze marketingconsulent via consult@bizzpoint.be.

5. Bouw een call to action in

Plaats onder uw artikel altijd een call to action. Formuleer welke actie u wil dat uw lezer onderneemt nadat hij uw artikel gelezen heeft. Contact opnemen, een promotie, verder lezen of downloaden via uw eigen site … Uw lezer nieuwsgierig maken en nadat ze geklikt hebben iets meer geven is de boodschap.

bizzPoint voorziet standaard bij uw profielfoto onder het artikel een link met de call to action ‘Stel een vraag aan deze expert’. Zo helpen we u om prospects aan te trekken die uw business laten groeien.

6. Zet uw bedrijf in de kijker

bizzPoint vindt het belangrijk om uw kennis op één plaats te centraliseren. Zet daarom altijd de officiële naam van uw bedrijf in het gedeelte ‘Tags‘ en plaats aan het einde van uw artikel de link naar uw bedrijfspagina op bizzPoint (een ‘bizzPage’ is optioneel).

Andere opties om uw naamsbekendheid te verhogen? Voorzie onderaan uw artikel een extra link naar een pagina op uw eigen website (bijvoorbeeld naar een landingspagina met een invulformulier om een whitepaper te ontvangen) of naar uw socialemediakanalen die geïnteresseerden de mogelijkheid geven om u op de voet te volgen en zo meer kennis te vergaren.

7. Voeg minstens één beeld toe aan uw artikel

Zorg ervoor dat u minstens één afbeelding aan uw artikel koppelt. Die komt op het platform voor of onder de titel van uw artikel te staan. Met een treffend beeld trekt u de aandacht. Deze afbeelding zal ook te zien zijn op de meeste socialemediakanalen. Selecteer daarom eerst ‘uitgelichte afbeelding‘. De ideale afmeting voor deze afbeeldingen op bizzPoint is 1920 bij 1080 pixels. Voordat u de foto naar het platform uploadt, kunt u – als u dat wenst – onze redactie vragen om uw foto aan te passen. Mail uw afbeelding naar redactie@bizzpoint.be.

Geen afbeelding? Dan plaatsen wij een afbeelding, passend volgens de inhoud van uw bericht.

Wilt u in uw artikel een extra foto of illustratie plaatsen om de inhoud te verduidelijken? Ga dan eerst met de tekstcursor op de plaats staan waar u tussen twee alinea’s de foto wilt invoegen. Klik boven het tekstvlak links op de knop ‘Media toevoegen’. U kunt uw foto dan uploaden en plaatsen. De ideale afmeting voor deze afbeeldingen op bizzPoint is 240 tot 640 pixels breed.

8. Publiceer uw kennis

Klik net boven het tekstvlak op de knop ‘Toolbar’, zodat u meer tools heeft om uw tekst verder te verfraaien.

Houd er rekening mee dat uw tekst niet nagelezen wordt op schrijf- of typfouten. De redactie past enkel het uitzicht of de opbouw aan, conform de huisstijlregels van het kennisplatform. Lees uw tekst dus goed na voor u op de knop ‘Inzenden voor beoordeling‘ klikt.

Goed om te weten: bizzPoint biedt u als extra dienst de mogelijkheid aan om uw teksten te laten schrijven en/of optimaliseren door een SEO-copywriter! Ook een eindredactie op taal- en schrijffouten is mogelijk. Meer weten? Neem contact op via support@bizzpoint.be.

Heeft de redactie geen opmerkingen? Dan verschijnt uw artikel binnen de 24 uur (of de volgende werkdag) op het platform. Meteen daarna wordt het ook gedeeld op de socialemediakanalen van bizzPoint.

Vergeet niet met de socialemediaknoppen onderaan, het artikel ook zelf te delen!

9. Leer uit de statistieken

Volg op of uw artikel aanslaat. bizzPoint toont u de statistieken ‘aantal keer gelezen’. Daaruit leert u na een aantal gepubliceerde artikels welke thema’s uw doelpubliek het interessants vindt.

10. Weet dat wij er voor u zijn

Hebt u vragen? Over uw content, over het platform, over uw conversiemogelijkheden …? Blijf er niet mee zitten. Onze redactie staat klaar om u te helpen. Wenst u dat wij uw artikel online plaatsen? Mail ons dan uw tekst en foto, beiden apart in bijlage, naar redactie@bizzpoint.be.